10 שאלות שחשוב לשאול חברה לבניית אתרים

במאמר הזה אני יתאר בקצרה 10 שאלות חשובות שצריך לשאול את המפתח אתרים או החברה לבניית את העסק שלכם, בכל שאלה ישנו הסבר קצר אשר יסביר לכם את התשובה שאתם מחפשים מהחברה ואם אפשר לדרוש את זה.

האם האתר מותאם למכשירים ניידים

השאלה הכי חשובה שאתם צריכים לשאול לפני בניית האתר זה אם הוא מותאם למכשירים ניידים או בדיעבד "רספונסיבי".

כיום רוב התנועה באינטרנט נעשת דרך פלאפונים וטאבלטים ואתם חייבים להיות נוכחים גם כן.

האתר חייב להיות רספונסיבי או מותאם לניידים מהסיבות הבאות:

  • גוגל מקבל את זה יותר טוב,
  • חווית משתמש נכונה ויעילה,

האתר אינטרנט שלכם יכול היות מתואם לנייד בשני דרכים:

  • אתר אינטרנט מותאם ספציפית למכשירים ניידים: עלול לעלות טיפה יותר ופחות יעיל לכל מכשיר
  • אתר אינטרנט רספונסיבי: האתר שלכם ישנה את התצוגה בהתאם למכשיר שעליו הוא נטען (מומלץ).

להרחבה על נושא אתרים מותאים לניידים

האם יש לאתר בסיס לקידום אורגני

קידום אורגני בגוגל זה שלב חשוב לעתיד העסק שלכם לאחר פתיחת האתר, אתם תרצו שהאתר יהיה נגיש גם ללקוחות מגוגל, בינג ויהוו ולא רק ללקוחות אשר קיבלו את הכרטיס ביקור שלכם.

המון חברות לבניית אתרים אינם מקדמים את אתר האינטרנט של הלקוח אם לא ביקש פרטנית והסיבות לכך הן:

  • בזמן הקרוב הלקוח לא ישים לב שאין לו תשתית לקידום אתרים אורגני בגוגל,
  • תשתית לקידום אורגני דורש עוד זמן וזמן זה כסף.

אתם צריכים לבקש מהחברה לבניית אתרים להכניס תוכן לתוך תגיות ה-META של ה-HTML ("האם אתה ממלא לי את ה-META TAGS?" אמור להספיק)

אם אתם מסתכלים בגוגל CHROME על התגית החלק העליון של המסך אתם יכולים לשים לב לטג TITLE אם הוא רק מציג את השם של העסק אז אין לכם בסיס לקידום אתרים, אם רשום לפחות שם של מוצר אחד ו/או שירות אחד שאתם מציעים אז יש תשתית.

title tags with description תגים לקידום אתר

האם אתה מציג לי טיוטה לאתר לפני שאתה מתחיל בפיתוח?

טיוטה אמורה לבחון את חווית המשתמש של הגולש באתר שלכם, ללא התוכן.

הטיוטה אמורה להציג לכם את המבנה של האתר והאופן שבוא הגולש באתר שלכם יתנהל.

בנינו, גם אם יראו לכם את הטיוטה אתם לא אמורים להבין הרבה, אבל אז המעצב אתרים אמור להסביר לכם למה כל דבר נמצא איפה שהוא מה שיאיר לכם למה זה חשוב, גם בנושא כשאתם מבקשים טיוטה לאתר אתם יכולים לערוך את עיצוב האתר לטעמכם ללא המתנה ארוכה ועבודה כפולה של המעצב אתרים.

ישנן חברות שלא יציגו לכם טיוטה מכיוון שיש להם את מאגר העיצובים שלהם וזה פשוט יהיה יותר מהיר וקל לשנות משהו קיים מאשר ליצור עיצוב חדש לכל אתר.

לפני משעצבים אתר אינטרנט לעסק

אתם צריכים להכיר את לקוחות שלכם, מה הידע שלהם באינטרנט, איך הוא עם מחשבים, ומה צריך לעשות כדי שיהיה לו הכי נוח להגיע ליעדים שאתם מציבים לאתר שלכם.

על איזו פלטפורמה אתה בונה את האתר?

בניית אתר וורדפרס, גו'מלה, פרסטהשופ, מגנטו ועוד

תשאלו על איזו פלטפורמה החברה לבניית האתר מפתחת, לכל פלטפורמה יש את היתרונות והחסרונות שלה, וצריך לבדוק שמה שהם מציעים יתאים לכם.

למשל: אם אתם צריכים אתר אינטרנט תדמיתי פשוט שאינו מתעדכן לעיתים קרובות ומציג תוכן מאוד קבוע (אתרים לעסקים קטנים, עצמאיים) הרבה יציעו לכם את וורדפרס (שכולם מכירים), זה יוזיל לכם משמעותית את מחיר האתר, כמעט כל התוכן יהיה דינאמי ואתם יכולים להסתמך על עצמכם אם אתם רוצים שינויים בעתיד.

אבל…

וורדפרס היא פלטפורמה לבולגים ולא לאתרי תדמית, מה שאומר שכל פעם שהאתר שלכם יטען הוא יטען איתו המון מידע שאתם פשוט לא צריכים, יאט לכם את האתר, יקלקל את חווית המשתמש ויגזול לכם המון זמן לבצע עדכונים לאתר.

מי אחראי על עיצוב ופיתוח האתר?

אם פניתם לחברה לבניית אתרים גדולה תבדקו מי מפתח לכם את האתר ובעיקר מי מעצב אותו, הוא יכול ללמד אתכם המון על סגנון העיצוב שהוא מתכנן בשבילכם, ואיך הוא מתכנן להפיק את המירב מאותו פרויקט.

שורה תחתונה הם האנשים עם המקלדת ביד, לא האיש מכירות.

האם אני יוכל לעדכן מידע בתוך האתר?

כאן כבר נכנסנו לנושא מקצועי יותר, השאלה האמיתי היא האם האתר דינאמי או סטטי?

מה זה אתר סטטי ומה זה אתר דינאמי

תחשבו איזה תוכן באתר צריך להתעדכן לאורך הזמן (למשל מאמרים באתר) ואיזה תוכן באתר יכול להשאר קבוע (למשל לוגו,פרופיל חברה).

במידה והמערכת שעליו נבנית האתר הוא לא וורדפרס (או כל פלטפורמה חינמית אחרת) ככל שתבקשו יותר דינמיות באתר כך גם המחיר יעלה.

אם יש עמוד באתר או בעסק שיתוכנן שינוי לעיתים רחוקות תבקשו שהתוכן הזה יהיה סטטי והצעת מחיר חדשה.

גם, סכמו עם החברה לבניית אתרים מחירים לאותם שינויים ספציפים בעתיד.

כמה זמן לוקח לבנות אתר?

זמן זה כסף, בעיקר לעסקים שכבר עובדים וצריכים לתת מענה ללקוחות, תשאלו על תקופת זמן הפיתוח של אתר האינטרנט ומה המחיר יהיה בהתאם לכך.

אני לא יכול לתת לכם תקופת זמן שאליה אתם צריכים לשאוף, אך אם החברה לבניית האתר מציעה לכם מוצר ואתם מרוצים לגביו אין שום סיבה שהאתר לא יהיה מוכן תוך פחות או יותר שבועיים, במידה ובקשתם שינויים מיוחדים, תקופת זמן הפיתוח והעיצוב תעלה.

האם יש לי בסיס לשיתוף עצמאי באתר?

אני כבר אומר לכם, שלא!!!

זה פלוס שאתם חייבים לדרוש, בסיס לשיתוף עצמאי באתר שלכם יתן את האפשרות לגולשים וללקוחות לכם לשתף מידע מהאתר באופן דינאמי, פה אני יתן לכם לחוות את זה בעצמכם:

  • כנסו לבניית אתרים
  • תראו שם כפתור לשיתוף בפייסבוק בצד שמאל, לחצו עליו ושימו לב לתמונה שמיועדת במיוחד לשיתופים, זה תפקידו של המעצב לבצע עבודות כאלה וזה מה שיאפשר ללקוחות שלכם לשתף תוכן מהאתר בקלות ובכך לפרסם את העסק שלכם באינטרנט אפילו ללא ידיעתכם.

פלוס רציני!

האם אני מקבל שירותים נוספים עם הפיתוח של האתר?

בניית אתר אינטרנט לעסק לא נגמר בזה שהאתר באוויר.

ברגע שהאתר מוכן כאן מתחילה העבודה האמיתי, שירותים הבסיסיים שאתם חייבים (!!!) לקבל יחד עם האתר הם:

  • התקנה של גוגל אנליטקס באתר,
  • הוספת קישורים לדפים עסקיים בפייסבוק,יוטיוב וכל עמוד אחר שאתם חפצים (זה לא כולל את הבניית של הדף העסקי)
  • חשבון אדוורדס כדי שתוכלו להתחיל לפרסם את האתר באינטרנט
  • חשבונות אימיילים לכם ולעובדים שלכם (myName@myCompany.co.il)

חלק מהרשתות החברתיות יבקשו מכם בעתיד להוכיח שהאתר שאתם מפרסמים באמת שלכם, הם בודקים את זה על ידי זה שאתם מכניסים שורת קוד לאתר, אם לא תבדקו איזה אתרים דורשים מכם את זה ולא תדאגו (או החברה המפתחת) לנושא הזה, יעלה לכם המון כסף לעשות את זה בעתיד!.

האם יש הוצאות נוספות?

הוצאות נוספות לבניית אתר אינטרנט הם:

  • שרת איכסון לאתר, שווי של בערך 360 ש"ח לשנה,
  • דומיין לאתר, שווי של בערך 70 ש"ח לשנה.

המון חברות לבניית אתרים כבר מכלילות חבילה לשנה חינם בתוך המחיר של האתר, אבל ליתר בטחון תבדקו את זה.

לסיכום

יותר מ50 אחוז ממה שהחברה לבניית אתרים מציעה נמצא מתחת למכסה מנוע, אתם לא תהיו מודעים לרוב העבודה שנעשה לכם באתר, תבדקו ותשאלו על כל דבר שאתם חפצים, ואל תתביישו לשאול גם לעבר עתיד האתר, רכישת אתר אינטרנט לעסק היא פעולה בסיסית ולא מותרות, כך שברוב המקרים אתם עלולים להסתפק במה שהחברה מציעה,

אל תתביישו לבקש מה שאתם צריכים.

עוד דברים שכתבנו!