קידום אתרים אורגני בגוגל

 

קידום אורגני- למה זה מתקשר?

קידום אתרים אורגני או SEO זה השם שניתן לסדר הפעולות לצורך שיפור הדירוג במנועי החיפוש באופן טבעי.

בתוצאות החיפוש בגוגל יופיעו קישורים לעמודים שגוגל יחשיב כרלוונטים ומהימנים למחפש.

על מנת לגרום לגוגל להבין שהאתר שלכם מיועד למחפשים מסויימים, עליכם להבין את השפה שבה גוגל עובד וליישם סדרת פעולות היוצרות "אופטימיזציה למנועי חיפוש" (SEO).

מהימנות דורשת זמן ונמדדת בעיקר בניתוח הכמות והאיכות של הקישורים לאתרכם.

 

במילים פשוטות לאתר האינטרנט שלכם יש את הפוטנציאל להיות מדורג בגוגל במידה שווה לאתרים אחרים, הכל תלוי בצורה שבה אתם מציגים בפני גוגל את האתר שלכם.

 

איך גוגל מנתח קידום אורגני?

מנועי חיפוש רואים אתרי אינטרנט בשונה מאנשים. גוגל אינו מעריך את עיצוב האתר או את רמת התוכן באתר וגם אינו יכול להעריך אם המוצר שאתם מוכרים באתר באמת שווה את מחירו.

עם זאת גוגל משתמש באלגוריתמים אשר יכולים לקרוא את האתר מנקודת מבט טכנית ועל פי מילות חיפוש.

 

2 צדדים לקידום אתרים בגוגל באופן אורגני

על מנת לקדם אתר אינטרנט בגוגל באופן שוטף ואמין ישנן שתי דרכי קידום שחובה לבצע:

  • קידום אתרים פנימי – פעולות לצורך קידום האתר בתוך האתר עצמו.
  • קידום אתרים חיצוני – פעולות לצורך קידום האתר מחוץ לאתר האינטרנט המקודם.

הרחבה על הפעולות בהמשך.

 

איך תגרום לאתר שלך להופיע בגוגל?

תוכן איכותי מניע גולשים להיכנס לאתר שלך וכך מיידע את גוגל שהאתר שלך מעניין ומהיימן. זה מוביל להצלחת האתר במנוע החיפוש כיוון שגוגל מעוניינת להראות אתרים מעניינים ומהימנים.

זה עד כדי כך פשוט!

 

האינטרס של גוגל בקידום אתרים אורגני

גוגל הינו מאגר מידע.

ככל שלגוגל יהיו יותר גולשים כך יעלה ערך הקידום הממומן בגוגל (PPC) (א' – ב' בהיצע וביקוש).

האינטרס של גוגל הוא לא לעזור לך למכור יותר אלא לתת מענה למשתמשים בו. אם האתר שלך הוא מענה טוב למשתמשים אז האתר שלך יקודם בהתאם לשימוש ולתוכן שהוא מציע על פי מילות החיפוש שקיימות באתרך.

לגוגל אינטרס לקדם את אתרך כדי למשוך אליו מחפשים על ידי הרחבת האינפורמציה שהוא כולל בתוכו. ככל שהתוצאות עונות בצורה מדויקת יותר לחיפוש כך הוא מושך אליו עוד מחפשים. בעצם גוגל עוזר לקידום אתרך על מנת לקדם את השימוש בעצמו.

 

תחשבו על זה ככה- פייסבוק וגוגל מתחרים. אם אני לא אמצא בגוגל תכנים אשר נמצאים בפייסבוק (למשל חיפוש אנשים) אני אדע להבא לא לחפש בגוגל. כך נוצר האינטרס של גוגל להכיל מידע מתוך פייסבוק.

 

 

איך קידום אתרים בגוגל עובד?

גוגל מקדמת אתרים מהימנים לראש הדירוג. כך שזו עבודתך ליצור אתר מהימן. זה אומר לכתוב תוכן שיועיל לקוראים, כיוון שתוכן מועיל ומעניין מופץ בבלוגים ורשתות חברתיות, ועם הזמן גוגל מבחינה במהימנות האתר.

שיתוף פעולה זה עם מנועי החיפוש יוצר דירוג חזק, טוב ויציב לאתר האינטרנט שלכם.

 

2 צעדים לתוצאות חיפוש טובות יותר

על מנת לתקשר עם גוגל בשפתו יש לבצע 2 פעולות:

  1. קידום אתרים פנימי – ראשית על גוגל להבין מה האתר שלך מציע. עשה זאת על ידי שימוש רב וחוזר במילות החיפוש והביטויים העיקריים בתוך התוכן באתרך. למשל- שימוש בכותרות רלוונטיות, שימוש בתגיות HTML, ותוכן איכותי. לרשימה מלאה של פעולות אלו ראה מאמר קידום אתרים פנימי.
  2. קידום אתרים חיצוני – כעת כשהתוכן שלך באתר הוא מעניין ויכול לספק מענה למשתמשים של גוגל עלייך להקל על המשתמשים להגיע אל התוכן הזה. עשה זאת על ידי קישורים מאתרים חיצוניים אל התוכן שבאתרך. לעוד פעולות ראה מאמר קידום אתרים חיצוני.

חלק מן הפעולות יש לבצע באופן חד פעמי וחלקן יש לבצע באופן שוטף.

 

טיפ – איך אני מקבל קישורים?

קישורים זה דבר חשוב אך אל תתבלבלו בין כמות לאיכות.

אל תחשבו על הקישורים כעניין נפרד מן התוכן.

זה חיוני להבין שתוכן מועיל מגדיל בצורה מאסיבית את הסיכויים שלכם לאיבטוח קישורים טבעי מעמודים איכותיים ורלוונטים, קישורים אלה הם הדבר העיקרי שיעזור לכם בקידום האתר בגוגל.

במילים אחרות השתמשו בקישורים הטובים שלכם לעמודים בעלי תוכן טוב ואמין.

 

לסיכום:

קידום אתרים בגוגל הוא הפעולה הפשוטה המבטיחה שהאתר יימצא במנועי החיפוש בהתאם למילים ומושגים רלוונטים למה שהאתר מציע.

במילים אחרות קידום אתרים בגוגל הינה בקרת איכות לאתרי אינטרנט ברשת.

 

הכן את מטלותיך ונתח את סוג התוכן אשר לקוחותיך הפוטנציאלים מחפשים.

צור אתר טוב, צור תוכן מענין ותגרום לזה להיות קל ונגיש.

עשה זאת ושים לב שתנועת הגולשים באתרך עולה.

עוד דברים שכתבנו!